söndag 13 december 2009

lucia kröningen

det blev trots allt en stämningsfull lucia fest, med sång och dans och sedan vi då, herregud vad nervös jag var! det kan inte beskrivas med ord hur jag kände, plus att jag fick skit ont i magen och jag har scenskräck ! allt på en gång ! men det var nog sista gången jag var upp på scen för så många människor, eller de var nu inte såå många men det kändes så.. sångerna gick bra, men dikterna var lite värre.. vi tärnor hade som tur var skrivit upp dom vid ljuset på en lappen men Marie-Helen var så nervös så hon fick hjärnsläpp, Moa försökte hjälpa henne med några ord jag och Moa hade skrivit ner men hon fick inte ur sig ett ord, total blackout ! men det gjorde inte så mycket för Bodil och Nina agerade ganska snabbt fast det kändes som en evighet men gud vilken lättnad när pianot började spela sina ljuva toner och vi kunde börja sjunga igen och glömma för stunden vad som hade skett. sen blev det kröning då, Marie-Helen fick ett jätte fint halsband och vi tärnor fick örhängen, jätte finTeckenstorleka de också :) sedan efter paus och lite mera program blev det ringlekar då, oj herregud säger jag bara, lucia och tärnorna måste vara med alltid och vi dansade och dansade och gud vilken känsla att få gå upp och dra av sig sin thomas di leva dräkt och ta allt glitter ur håret och sedan gå ut ! vi åkte ju också med häst och vagn genom byn då före, glömde skriva om det. men det gick nog bra det också fast jag var ganska rädd måste jag erkänna där i starten, det guppade ganska mycket och det var jätte halt. höll på att förfrysa ansiktet och örorna av mig annars bra. men det här var en upplevelse för livet och om ett gott skratt förlänger livet så kommer vi nog aldrig dö för vi har skrattat så mycket :) imorgon blir det väll ennu lilla my och snövit på morgonen och sedan ennu nåt här i veckan men inte lika som i helg, vi måste klara resten nudå utan ester för hon åker till egypten i morgon :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar