torsdag 10 december 2009

yrkes

har varit till jeppis på studiebesök idag :) yrkes slog såklart de andra ställen.
vi startade med buss från ådalens klockan nio iväg till jeppis, vår klass delade buss med A, betyder att jag fick vara med josefiinee hela dagen :) vi började med att besöka internaten, ganska små och äkliga rum där, skulle inte vilja bo där inte. sedan åkte vi till handels och lyssnade på när studiehandledaren och nårga elever berättade och sedan tittade vi oss runt, gick sedan till yrkes och fick mat där, sedan hade vi paus. jag och josefine gick på och kollade runt lite och gick till rökrutan och sen lyssnade vi på ena studiehandledaren och sedan visade några elever oss runt på alla linjer :) inget värkar passa för min del, funderar fortfarande skarpt på om ja ska våga åka till vasa nästa år då, tror nog det för jag kan lova att fotografering lockar mera än gymnasie ! efter visningen hade vi ca 15 minuters paus igen och då stötte vi på marie och vi gick ner tii rök rutan och sedan gick vi på lite och sedan var det att hoppa in i bussen och åka till lannäs, äkligt ställe lovar jag. fösrt lyssnade vi och såg på någon presentation medan vi drack saft och åt bulle som vi fick där :) sedan delade vi in oss i två grupper, ena gruppen som var mer intresserade av djurskötare och den andra gruppen det andra vad det nu en är, nå odling och jordbruks saker kanske ? men ja valde då djurskötare, som alla andra flickor utom en gjorde och alla pojkar utom en valde det andra :'D vi gick först och såg på en hund och sedan till katterna, de stackarna måste leva i bur :/ men de var söta, speciellt kattungarna, de var otrooligt sööta ! sedan vidare till smådjuren, möss och kaniner och sånt. usch jag hatar möss -.- sen for vi till hästarna som vi såg på en stund och sedan till korna, de där små kalvarna var skit gulliga ^^ sedan gick vi typ till verkstan och såg lite och sen i bussen och hem, vi kom fram till skolan redan kvart före så man var hem tidigt idag :) har sovit en stund och nu ska jag ut med hunden (suck)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar